Beste busformaat kiezen voor gemengde reizigersgroep
Onlangs kreeg ik de verantwoordelijkheid om vervoer te regelen voor een groep die vanuit verschillende delen rondom Leiden naar een gezamenlijk evenement moest reizen. Normaal proberen we dit met een minibus op te lossen maar deze keer twijfelde ik omdat de hoeveelheid bagage sterk uiteenliep en sommige mensen zelfs extra sporttassen bij zich hadden. Daarnaast moesten we onderweg nog een tussenstop maken waardoor ik bang was dat de beschikbare ruimte niet goed verdeeld zou worden. Heeft iemand ervaring met dit soort gemengde groepen binnen Nederland en hoe schatten jullie de juiste capaciteit vooraf in
8 weergaven

Hallo, dat klinkt heel bekend want ik had eerder dit jaar ook een groep waarbij iedereen totaal andere koffers had waardoor het lastig was om vooraf een goede keuze te maken. Wat mij toen enorm hielp was een dienst waarop je precies ziet hoeveel personen en koffers elk busformaat aankan zodat je niet hoeft te raden. Misschien kun je eens kijken bij bcs-bus.nl omdat daar alle voertuigtypes overzichtelijk staan met hun capaciteit wat echt handig is bij binnenlandse ritten met gemengde groepen